چند ویژگی فروشنده حرفه ای و دوره فروشنده حرفه ای در رشت
چند ویژگی فروشنده حرفه ای و دوره فروشنده حرفه ای در رشت
برخی از ویژگی های فروشندگان حرفه ای عبارتند از:
۱- مشخص نمودن ویژگی های مشتری های ایده آل و تمرکز بر روی آن ها؛
مشخص نمودن ویژگی های شاخص مشتریان ایده آل، یک فرآیند بسیار مؤثر و مهم در فروش موفق می باشد. یک فروشنده حرفه ای در مورد مشتری ها، تحقیق می کند تا از مناسب بودن آن ها، اطمینان حاصل نماید . به همین دلیل آن ها روی مشتری های ایده آل تمرکز کرده و می دانند به چه کسانی محصول یا خدمت خود را می فروشند.
۲- فرآیند فروش آن ها قابلیت اندازه گیری دارد و تکرارپذیر است؛
فروشندگان با فروش پایین معمولاً اجازه می دهند الهام و شهود راهنمای آن ها باشد. آن ها برای تبدیل اکثر مشتری ها، بسیاری از معاملات را به خاطر اهمال کاری یا اشتباهات سهوی از دست می دهند، و هیچ گاه نتایج را تحلیل نمی نمایند. اما فروشندگان حرفه ای، از یک فرآیند بهینه سازی شده، وضعیت هر مشتری و معامله را در سیستم فروش خود به خوبی بررسی نموده و به همین دلیل به خوبی می دانند در هر زمان چه کاری باید انجام دهند. فروشند های حرفه ای به طور مکرر معیارهای کلیدی خود را بررسی و بر اساس آن ها تصمیم گیری می نمایند. در واقع آنان محصول خود را به خوبی می شناسند.
چند ویژگی فروشنده حرفه ای و دوره فروشنده حرفه ای در رشت
۳- فروشندگان فوق العاده، محصول خود را به خوبی می شناسند؛
فروش محصول یا خدمات یک طرف قضیه، وشناخت محصول و دانستن اینکه چه چیزی را می خواهید به فروش برسانید، طرف دیگر قضیه است. در گذشته، فروش بیشتر بر پایه ی تکنیک های جذاب و خیره کننده انجام می شد، اما امروزه، مشتری ها در رابطه با محصول مورد نظر خود تحقیق می کنند و به اطلاعات بیشتری دسترسی دارند، و دیگر به راحتی فریب داده نمی شوند. در نتیجه جهت جلب اعتماد مشتری ها و فروختن کالا به آنها، باید به درستی محصول خود را بشناسید.
۴- آن ها خط لوله فروش خود را بر اساس واقعیت مدیریت می کنند نه احساسات؛
یک فروشنده حرفه ای، معامله ای را از روی احساسات انجام نمی دهد و برای آن ها توصیف های سایرین از معامله بی اهمیت است. آن ها با بررسی دقیق فرصت ها، یک پیش بینی دقیق برای فروش ارائه و بر اساس آن معاملات خود را انجام می دهند.