ادامه فروشنده حرفه ای و دوره های فروشنده حرفه ای در رشت
ادامه فروشنده حرفه ای و دوره های فروشنده حرفه ای در رشت
۵٫فروشنده حرفه ای اهداف و کارهای خود را اولویتبندی میکند
شما احتمالاً تا پایان امروز ۲۵ کار برای انجام دارید و اگر تمام این کارها را انجام دهید، احتمالاً پولدارتر ازآنچه امروز صبح بودید نخواهید شد. شما احتمالا اهداف کلیدی دارید که دوست دارید به آنها دستیابید: مانند توسعه روابط ایده آل با افراد موفق، بستن قراردادهای بزرگ و تجدید قراردادهای موجود. بااینحال، اجازه میدهید کارهایی که به نظر شما “فوری” میآیند شما را از اهدافی که مهمتر هستند دور کند. فروشندگان ثروتمند این اشتباه را انجام نمیدهند. برای حل این معضل، کارهای فوری و غیرمهم خود را برونسپاری کنید و بر اهدافی که باعث پولسازی میشوند تمرکز کنید.
۶٫فروشنده حرفه ای هیچگاه از یادگیری ترس ندارد
به قول بنجامین فرانکلین: «نادانی بهاندازهی بیتمایلی به یادگیری، شرمآور نیست.». فروشندگان ثروتمند هر روز چیز جدیدی یاد میگیرند. بیوقفه مطالعه میکنند و به کنفرانسهای بازاریابی و فروش میروند تا بهترین ایدههای نوین و دیدگاههای جدید را بیابند. آنها همواره بر خود بهعنوان یک فروشنده حرفه ای سرمایهگذاری میکنند. کسی که به پیشرفت و یادگیری عقیدهای نداشته باشد همواره تنها خواهد بود. اینگونه افراد هیچگاه چه در ذهن، چه در فروش و چه در زندگی رهبر نخواهند شد.
ادامه فروشنده حرفه ای و دوره های فروشنده حرفه ای در رشت
۷٫فروشنده حرفه ای خود واقعیاش را نشان میدهد
هنگامیکه زمان فروش میرسد، اکثر فروشندگان سعی خود را میکنند تا خصوصیاتی را به نمایش بگذارند که در آنها نیست. آنها سعی میکنند که خیلی هوشمندانه به نظر برسند، شخصاً با مشتریان ارتباط برقرارکنند، بیشازحد کار کنند و از توقف عملیات فروش جلوگیری نمایند.
این در حالیست که کسبوکار در مورد شما و یا چیزی که میخواهید باشید، نیست. کسبوکار با مشتریان سروکار دارد و مشتریان واقعی شامل انسانهای واقعی میشوند؛ بنابراین اگر قصد ارتباط برقرار کردن دارید و به دنبال روابط طولانیمدت هستید، بهترین راه برای انجام این کار این است که خود واقعیتان باشید.
مشتریان در مورد اینکه چه مقدار از شما اطلاعات دارند، هیچوقت به شما دروغ نمیگویند. آنها فقط میخواهند بدانند که آیا شما میتوانید مشکلات آنها را حل کنید، نیازهای آنها را برآورده سازید و به تعهدات خود عمل کنید یا خیر. به همین دلیل برای یک فروشنده حرفه ای بسیار مهم است که اطلاعات کافی در مورد نیازها و مشکلات آنها به دست آورد؛ و این کار را فقط به کمک پرسیدن سوال و گوش کردن انجام میشود، نه با پر کردن اتاق از صدای خود.
به یاد داشته باشید که فروش چیز جدیدی نیست، شما در طول تمام عمر خود این کار را انجام دادهاید. فقط باید به محصول خود، تحقیقات و آمادهسازیها و مشتری خود توجه کنید. از تجربیات دیگران کمک بگیرید و حس مشترکی بین خود و مشتریان برقرار کنید.
شما عادات یک فروشنده حرفه ای و ثروتمند را دارید یا یک فروشنده معمولی؟ بعد از آشنایی با ۷ ویژگی فروشندگان ثروتمند چه تغییری در روش فروش خود ایجاد خواهید کرد؟